Eu ♡ Tailanda

253248_10201256040189213_652724127_n

Am locuit în Asia timp de doi ani. Am iubit-o și-am urât-o din tot sufletul timp de foarte mult timp și încă mi se pare un loc pe care nu l-am descoperit deajuns. De fiecare dată când sunt întrebată ce mi-a plăcut cel mult în Asia, spun cu zâmbetul pe buze: Tailanda, pentru că acel loc m-a ajutat să mă regăsesc  și să îmi dau seama că nu mi-e frică să călătoresc singură, eu, o europeancă, albă și blondină.

Am ajuns prima oară în Tailanda în Octombrie 2012, să-mi vizitez fostul coleg de apartament. Brandon, un american care la cei 25 de ani ai săi călătorise cu bicicleta din Berlin în Nepal și după ce și-a dat seama că Malaezia nu e locul în care ar vrea să-și petreacă următorii ani, și-a luat bagajele și s-a mutat în Bangkok, fără bani, job sau cazare. Mi s-a părut că am în fața mea un om fără limite, fără frică și dispus să fără orice doar să-și vadă visul cu ochii.

Inițial mi-a plăcut Tailanda pentru că oamenii acolo nu au nicio grijă. Mi s-a părut că aerul de’acolo exprimă multă relaxare și m-a surprins cât de mult își iubesc tailandezii regele.  Mi-am promis că voi ajunge acolo din nou.

N-o să vă povestesc despre Bangkok ci despre cea de’a doua mea călătorie în Tailanda, din aprilie anul trecut, când am decis împreună cu niște amici spanioli să facem un gather up în Chiang Mai pentru a sărbători împreună cu tailandezii Songkran, Anul Nou Tailandez. După un zbor pierdut, 6 ore de așteptat în Bangkok și 8 ore de drum, am ajuns într-o frumoasă dimineață în Chiang Mai și m-am întâlnit cu băieții care erau deja puși pe treabă. Ne-am plimbat un pic și apoi m-au adus în cel mai mare coșmar al meu: apa. Pentru cei care nu știu, în Chiang Mai de Songkran este cea mai mare bătaie cu apa din lume. Mi s-a spus înainte că s-ar putea să mă trezesc cu o galeată de gheață în cap atunci când merg pe stradă, însă n-am vrut să cred până nu am ajuns acolo. Timp de 4 zile, de la 9 dimineața la 6 seară, oamenii ies în fața casei sau se plimbă cu mașină plină cu butoaie de apă și aruncă cu apă unii pe alții. Ce-ar putea fi mai distractiv decât atât, sau ce-ar putea fi mai groaznic decât să te pierzi prin oraș și să ajungi acasă ud ca și cum ai fi ieșit dintr-o mașină de spălat stricată?

485590_10201256081750252_1554618633_n

Dacă tot am urât experiență bătăii cu apa atât de mult, ați putea să mă întrebați ce mi-a plăcut totuși atât de mult acolo? Oamenii, viața, prietenii mei, experiența, totul. Am învățat că micile bucurii în viață vin când te aștepți mai puțin și că e bine să ,,let your hair down” câteodată, așa cum zic englezii. Am învățat că acei oameni, indiferent de cât de bogați sau săraci sunt, au o bucurie în suflet pe care mulți dintre noi, europenii, am pierdut-o. Bucuria unui eveniment comun, unei credințe. Mi-am promis să fac la fel și de fiecare dată când voi fi tristă, îmi voi aminti de Chiang Mai și de cum ar trebui să mă bucur că respir, indiferent de ce se întâmplă în jur.

960237_10201256090350467_1500339509_n

După Chiang Mai a urmat Pai, un sătuc hipsteresc, vestit pentru ai săi călători. Alte 16 ore de drum cu trenul, 3 ore cu autocarul și 1oră cu barca și-am ajuns în sfârșit în Koh Samet, una dintre frumoasele insule ale Tailandei, unde am întâlnit un italian în vârstă de vreo 50 de ani, care-mi povestea despre frumoasele sale foste soții care au fost fotomodele. Mi-a plăcut să mă prăjesc sub soarele tailandez timp de două zile și-am luat-o de la capăt cu împachetatul. Mi-a plăcut mâncarea, plaja și mai ales masajele tailandeze de care nu mă mai puteam sătura.

Mi-am încheiat călătoria în Bangkok, în cel mai frumos hostel în care am stat vreodată și pe acoperișul unei clădiri cu mulți tailandezi și europeni despre care am învățat că iubesc viața și Tailanda. Poate nu singurul lucru pe care îl aveam în comun.

941861_10201256072790028_1164780942_n

Mi-am promis că voi ajunge acolo din nou.

“Articol înscris în concursul <Thailanda, te iubesc!>, organizat de KLM România în colaborare cu T.A.T. Balkans și Tedoo.ro ”